Suzuki Takashi/스즈키 타카시
타카시 스즈키는 1971년에 일본의 교토에서 태어났다. 그는 미국 보스턴 예술학원과 독일 뒤셀도르프 예술학원에서 사진 예술을 공부한 후 교토를 기반으로 활동하고 있다. 현재 그는 시즈오카 예술문화 대학의 강사로 일하고 있으며, 시즈오카 현 하마마츠에 위치한 대학에서 가르치고 있다.

스즈키의 주요 관심은 보는 행위와 인간의 인식과 이해와의 관계에 있는데 그의 작품은 실제 현상과 그것을 담아내는 이미지 간의 간극과 모순, 그리고 이러한 간극과 모순으로 인해 인간의 인식이 흔들리는 변동성을 보여주기 위해 사진뿐만 아니라 사물과 비디오도 활용하여 다층적으로 구성한다.

최근 몇 년간 스즈키는 몽타주 방법을 이용해 공간의 구축에 주력하고 있다. 그는 다양한 예술 작품 조각들을 결합하여 전시 공간 전체를 실험적인 공간/작품으로 만들어내고 있다.
Takashi Suzuki was born in 1971. He studied photographic art at The Art Institute of Boston in the US and the Kunstakademie Dusseldorf in Germany, and now is based in Kyoto. He works as lecturer at Shizuoka University of Art and Culture in Hamamatsu, Shizuoka.
Suzuki's main interest lies in the act of seeing/looking, and its relationship with human perception and understanding. His creation is multilayered, using not only photography but also objects and video in order to present the gaps and discrepancies between actual phenomena and the images that capture them, as well as the fluctuation of human perception caused by such gaps and discrepancies.
In recent years Suzuki has been working on the construction of space by adopting the method of montage, putting together different pieces of art and turning the whole gallery into an experimental space/artwork.
1996 보스턴 예술대학 졸업

▪ 주요 개인전
2002 "Haut", Artislong 갤러리, 교토
2004 "Altus", The Third Gallery Aya, 오사카
2006 "Altus-spatium", The Third Gallery Aya, 오사카
2008 "ARCA", The Third Gallery Aya, 오사카
2010 "BAU", rep (radlab exhibition project) x Super Window Project, 교토
2015 "Form Philia", IMA 갤러리, 도쿄
2019 "비록 이것이 광기이긴 하지만, 그래도 방법이 있을 수 있다.", IG Photo 갤러리, 도쿄
"Miru", Art Kageyama 갤러리, 시즈오카
2020 "Quiet Riot", Media Shop 갤러리, 교토

▪ 주요 그룹전
2002 "Rundgang", Düsseldorf 예술 아카데미, 뒤셀도르프
2003 "2002 Young Portfolios", 키요사토 사진미술관, 야마나시
"더블 센스 - 노무라 히토시 x 스즈키 다카시" 갤러리 16, 교토
2004 "갤러리 쇼" The Third Gallery Aya, 오사카
2005 "아트 코트 프론티어 2005" 아트 코트 갤러리, 오사카
2006 "포토그래피 투데이 3: 해상도/해체" 도쿄 국립현대미술관, 도쿄
2007 "젊은 일본 풍경" 청년미술관, 비엔나
2010 "아시아의 떠오르는 예술가들" 아트 광주 2010, 광주, 한국
"내가 가장 좋아하는 것 - 교토 국립현대미술관
"감각적 지각", The Third Gallery Aya, 오사카
무인도(No Man's Land) 프랑스 대사관, 도쿄
2011 "Exchange Osaka - Tokyo" SANAGI FINE ARTS, 도쿄, 일본
"Curatorial Library" 고베디자인대학, 효고
"Une fenêtre japonaise" 갤러리 드 멀티플, 파리
"태평양" 사이온 설치 L.A. 갤러리, 컬버시티, 캘리포니아
2012 "예감", 하이네스트 빌딩, 교토
"조용한 순간", The Third Gallery Aya, 오사카
2013 "ZINE / BOOK GALLARY! 2013" 다카라즈카 미디어 도서관, 효고
2014 "사진은 될 것이다" 아이치 현립 미술관, 아이치
"우발적 인식" KUNST ARZT, 교토
"인지/인지" 울트라 슈퍼 뉴 갤러리, 도쿄
2015 "키세키" 간보다이 사원, 미에
2015 "스코틀랜드 은행 CONTACT 포토그래피 페스티벌", 토론토
2016 "주문 & 재주문: 나만의 전시회 큐레이팅" 교토 국립현대미술관, 교토
2017 "연대기, 연대기!" 오사카 크리에이티브 센터, 오사카
2018 "Ni'homme - 여름 그룹 전시회" 이바쇼 갤러리, 앤트워프
2019 "ASAMA 국제 사진 축제 포토 미요타" 미요타 사진관, 나가노
"Bijyutsujyoron" 후지에다 시청, 시즈오카
2020 "real SOU #5 'Walking' 이바라키시 혼마치 센터, 오사카
2021 "동기 - 영원한 공유물 / 덧없는 존재" 좋은 자연 스테이션 갤러리, 교토

▪ 작품소장
키요사토 사진 미술관, 야마나시
도쿄 국립현대미술관
교토 국립근대미술관

1996 Graduated from The Art Institute of Boston
 
▪ Selected Solo Exhibitions
2002     Haut, Artislong Gallery, Kyoto
2004     Altus, The Third Gallery Aya, Osaka
2006     Altus-spatium, The Third Gallery Aya, Osaka
2008     ARCA, The Third Gallery Aya, Osaka
2010     BAU, rep (radlab exhibition project) x Super Window Project, Kyoto
2015     Form Philia, IMA Gallery, Tokyo
2019     Though this be madness, yet there might be method in't, IG Photo Gallery, Tokyo
              Miru, Art Kageyama Gallery, Shizuoka
2020     Quiet Riot, Media Shop Gallery, Kyoto
 
▪ Selected Group Exhibitions
2002     "Rundgang" Kunstakademie Düsseldorf, Düsseldorf
2003       "2002 Young Portfolios" Kiyosato Museum of Photographic Arts, Yamanashi
              "Double Sense - Hitoshi Nomura x Takashi Suzuki" galerie16, Kyoto
2004       "Gallery Show" The Third Gallery Aya, Osaka
2005       "Art Court Frontier 2005" Art Court Gallery, Osaka
2006       "Photography Today 3: Resolution/Dissolution" The National Museum of Modern Art,            Tokyo
2007       "Young Japanese Landscape" Museum of Young Art, Vienna
2010       "Emerging Asian Artists" Art Gwangju 2010, Gwangju, Korea
              "My Favorites-Index of a Certain Collection, The National Museum of Modern Art, Kyoto
              "Sense Perception" The Third Gallery Aya, Osaka
              "No Man's Land" French Embassy, Tokyo
2011       "Exchange Osaka - Tokyo" SANAGI FINE ARTS, Tokyo, Japan
              "Curatorial Library" Kobe Design University, Hyogo
              "Une fenêtre japonaise" galerie de multiples, Paris
              "PACIFIC" Scion Installation L.A. Gallery, Culver City, California
2012       "Presage" HI-NEST BLDG, Kyoto
              "Quiet Moments" The Third Gallery Aya, Osaka
2013     "ZINE / BOOK GALLERY! 2013" Takarazuka Media Library, Hyogo
2014     "Photography Will Be" Aichi Prefectural Museum of Art, Aichi
              "Coincidental Perception" KUNST ARZT, Kyoto
              "cognition / recognition" UltraSuperNew Gallery, Tokyo
2015     "Kiseki" Kanbodai Temple, Mie
              "Scotiabank CONTACT Photography Festival 2015" Toronto
2016     "Order & Reorder: Curate Your Own Exhibition" The National Museum of Modern Art,           Kyoto
              "Chronicle, Chronicle!" Creative Center Osaka, Osaka
2017       "Chronicle, Chronicle!" Creative Center Osaka, Osaka
2018     "Ni'homme - Summer Group Exhibition" Ibasho Gallery, Antwerp
2019     "ASAMA International Photo Festival PHOTO MIYOTA" Miyota Museum of Photography,      Nagano
              "Bijyutsujyoron" Fujieda City Hall, Shizuoka
2020     "real SOU #5 'Walking'" Ibaraki City Honmachi Center, Osaka
2021     "Sync - eternal commons / ephemeral being" Good Nature Station Gallery, Kyoto
 
▪ Public Collections
Kiyosato Museum of Photographic Arts, Yamanashi
The National Museum of Modern Art, Tokyo
The National Museum of Modern Art, Kyoto

Suzuki Takashi/스즈키 타카시

ART WORK EXPLANATION/작품설명
"KAABA"은 네 개의 프로젝터를 이용해 네 면의 입체적인 큐브 스크린을 사용한 비디오 프로젝션 설치 작품이다. 제목인 "KAABA"는 "Kaleidoscopic, Amplifying, Abstract, Binary, Algorithm"의 머리글자로 구성된 약어이지만, 이는 또한 사우디 아라비아의 메카를 일컷든 이슬람 제1성지\ 카바와 유사한 입체 구조를 가리키지만, 문화적/종교적 의미에서는 완전히 다릅니다. "KAABA"의 프로젝션된 4면의 이미지는 "Pixchart"라는 스즈키의 사진 작업을 기반으로 한다. 이 작업은 구글 이미지 검색을 통해 나온 웹상의 무작위 색상 상자를 사용한 기하학과 색상을 탐구하는 위상학적 연구로 볼 수 있다. "KAABA"의 4면 프로젝션 이미지는 지속적으로 변화하면서 추상적이면도 특별한 시각적 경험을 관찰자에게 제공한다. "픽셈"이라는 사진 작업은 일본의 다양한 지역에서 촬영한 도시 이미지를 임의적으로 몽타주한 것이다. 서로 다른 시간, 장소, 시각과 거리의 이미지를 파노라마로 형태로 연결, 재구성함으로써, 연관성 없는 풍경이 마치 환상처럼 하나의 장면으로 떠오르게 된다. 이는 타카시 스즈키의 기하학적 시각 실험의 또 다른 전형적인 예시로서, 사진의 경계를 넓히고 있다.
"KAABA" is a video projection installation using a set of four projectors and four-sided, cube-shaped screens. The title, "KAABA," is an acronym of "Kaleidoscopic, Amplifying, Abstract, Binary, Algorithm," but it also refers to the famous Islamic holy site in Mecca, Saudi Arabia, which has a similar cubic structure, though is thoroughly different in terms of size and cultural/religious implication. Based on another series of photographic work, "Pixchart," which is topological exploration into geometry and colors using seemingly random colored boxes emerging from Google's image search on the web, the four projected images in "KAABA" constantly change and mesmerize the observer with peculiarly abstract visual experience. Photographic work titled "Fictum" is an improvisational montage of images of cities taken in various parts of Japan. By reconstructing images of different times, places, perspectives, and distances into a seemingly connected panorama, the supposedly unconnected landscape will be emerged as a single scene with an illusion. It is another quintessential example of Takashi Suzuki's ongoing geometrical visual experiment, pushing the envelope of photography.
아티스트
정보
확인하기