GuDian/구디안
GuDian은 1995년 중국 쓰촨성에서 태어났다. 2021년에 중국미술대학교 조소과에서 석사학위를 받았으며, 예술가, ‘군도 계획’ (Uniislands)의 프로듀서 몇 시화대학교 미술디자인과 강사로 활동하고 있다. 2020년에는 프랑스 파리 국립고등미술학교에서 연구를 위해 방문햇으며, 홍콩대학 수인목각 워크샵, CDK 건축 문화 유산 보존 프로젝트, 서호 대학교 아티스트 레지던스 프로그램, A4미술관 아티스트 레지던스 프로그램인 A4 ARIE등에 참여했다. GU Dian의 주요 연구 분야는 고대 미술의 문화 간 비교 연구, 조각 및 공공 경관 연구, 멀티미디어 아트와 시각 문화에 관한 연구 및 교습이 지속적으로 이루어지고 있다.
古典 GuDian
1995年生于中国四川,本科及硕士研究生毕业于中国美术学院雕塑系,现为西华大学美术与设计学院教师,“群岛计划”主理人。2020年赴法国巴黎国立高等美术学院访学,先后参加香港大学水印木刻工作坊、中德学院建筑文化遗产保护项目、西湖大学驻地创作、A4美术馆国际艺术家驻留项目等。其主要研究方向为古代美术的跨文化艺术比较研究, 雕塑及公共景观研究;并从事多媒介艺术及视觉文化的研究与教学。
GuDian was born in Sichuan Province, China in 1995. He has achieved the Master’s degree at Oriental Sculpture Studio at China Academy of Art in 2021. Now he works as an artist, the director of Uniislands and a teacher at School of Art and Design in Xihua University. In 2020, he went to École Nationale Supérieure des Beaux-Arts de Paris for exchange study. He has been a part of the workshop of watercolor printmaking held in the University of Hong Kong, CDK Monumental Heritage program and Artist residence program in Westlake University in Hangzhou, Artist residence program A4 ARIE Center in Chengdu. GU Dian mainly focuses on study of sculpture and public landscape and corsscultural comparative art. He works on studying and teaching of multimedia art and visual culture.
2021 중국미술대학교 조소과 석사
2018 중국미술대학교 조소과 학사

▪ 주요 그룹전
2022 인크레더블 액션 전시회, A4 미술관
2022 미술관 눈 전시회, 청두 미술관
2021 칭다오 자연자원 및 기획부 조각/그림 전시회
2020년 중국미술대학교 신년미술전과 웨스트레이크대 대학원 졸업생들
2019 치샹 젊은 조각가 전시회, 저장 예술가 협회, 저장 조각가 협회

▪ 수상 및 선정
2018 국제 대학 눈 조각 대회 조직위원회, 가장 좋아하는 눈 조각 작품
2017년 제1회 오페라 중국 조각 경연대회 선정

▪ 레지던시
2022 A4 미술관 레지던시

2021 Mater of Fine Arts in Sculpture, China Academy of ART
2018 Bachelor of Fine Arts in Sculpture, China Academy of ART

▪ Group Exhibition
2022 Incredible Action Exihibition, A4 Art Museum
2022 Art Gallery's Eyes Exihibition, Chengdu Art Museum
2021 Sculpture/painting Exhibition, Chinese National Academy of Arts, Qingdao Department of Natural Resources and Planning
2020 New year Art Exhibition of China Academy of Art and Westlake University Postgraduates
2019 Qixiang Annual Exhibition of Young Sculptors, Zhejiang Artists Association, Zhejiang Association of Sculptors

▪ Awards and Selections
2018 The Most Favorite Snow Sculpture Work, Organizing Committee of International Collegiate Snow Sculpture Contest
2017 Selected Artist, First Opera China Sculpture Contest

▪ Residency
2022 A4 Art Museum

GuDian/구디안

ART WORK EXPLANATION/작품설명
"Uniislands" 프로젝트에서 섬의 구성은 부정형 - 주입 - 탈형 - 성형 과정을 거치면서 완성된. 이 압축 과정은 부정형 내에서 긍정형을 추출하는 데 필요한 과정이다. 참가자들이 보이지 않는 구조 내에서 긍정형을 구성하는 과정에서, 태극 문양처럼 긍정형과 부정형의 관계가 역전되고 교환되며 조각체의 공간적 의미가 행동 중에 나타난다. 예술가가 보는 풍경은 인간의 이상적인 삶을 기술적으로 구현하는 것이다. "Uniislands" 프로젝트에서 공동 창작 부분은 실제로 예술가가 자유로운 표현의 위치를 공중에 제공하는 의도적인 방법이다. 예술가는 설명적인 내용에 제한을 두지 않는다. 섬에 대한 경험에 기반하여 개인의 시각적 경험이나 텍스트의 상상력을 통해 섬을 만드는 사람은 자신이 뭉친 흙 "수면"을 마주하고 섬 조각에서 주제 경험을 구성하기 시작한다, 그리고 각 위치와 함께 섬 풍경을 제시한다. 공동 창작 과정이 끝나면, GU Dian은 각각의 50개 섬을 "Uniislands"로 통합한다. "Root Reflection"이라는 작품은 동양, 아시아에 대한 이야기다. 대나무는 동아시아 사회에서 흔히 사용되는 생생한 원료이다. 중국, 한국, 일본은 고대부터 대나무의 각 부분의 특성에 따라 생활, 식품 등에서 대나무를 여러 방면으로 활용해 왔다. 동양 문화에서, 대나무는 중요한 은유이기도 하고 동아시아 국가들의 문화에서 특별한 정신적 상징이기도하다. 더불어 각 국가 마다 대나무에 대한 유사한 함축적 의미를 가지고 있지만 각자의 특징이 존재하기도 한다. 유교 문화의 영향을 받아 대나무는 자라는 모습때문에 종종 선비의 덕목으로 여겨진다. 사천 남부에는 대나무가 많다. 등산 과정에서 GU Dian은 대나무 뿌리의 특성을 발견했다. 대나무의 뿌리는 빠르게 자라 주변으로 퍼져나가며, 높이가 다른 여러 대나무는 사실 같은 뿌리 시스템에 연결되어 있다. 비록 그들이 고르지 않지만, 그들은 비슷한 출발을 가지고 있다. GU Dian은 이 형태를 동아시아 국가들의 문화적 정체성과 정신적 함축 사이의 관계로 변환했다. 작가는 대나무 뿌리의 가공된 완벽한 연결을 유지하며, 같은 대나무 뿌리에서 자라는 두께와 높이가 다른 30여 개의 대나무를 보여준다. 대나무 절단 부분의 금속 미러 표면은 모든 관람객의 시선을 반영할 것이다. 대나무 뿌리의 연결과 대나무의 문화적 함축을 마주하며, 대나무는 사람들이 자신을 관찰하는 거울 중 하나일 뿐만 아니라 동양 문화의 렌즈가 된다.
In the project "Uniislands", the construction of the island is completed by pressing the negative shape - infusion - demolding - molding, the pressing process requires the construction of the positive shape in the negative shape. When the participants are in the process of the positive shape in the invisible volume structure, just like the Tai Chi pattern, the relationship between the positive and negative shapes will be reversed and interchanged, and the spatial meaning of the sculpture body will appear in action. As the artist sees, landscape is the technological realization of a person's ideal life. In the project "Uniislands", the co-creation part is actually an intentional way of providing the public by the artist with a free expression of position. The artist does not set a limit on the narrative content. Based on the experience of the island, the visual experience of the individual or the imagination of the text, the island maker faces his own rammed earth "water surface" and begins to construct the subject experience in the island sculpture, presenting the island landscape with each position. After the co-creation part, GU Dian will integrate each 50 islands into "Uniislands". About the work "Root Reflection". bamboo is a common living raw material in East Asian society. China, Korea and Japan have made the best use of bamboo in terms of living, food, and use according to the characteristics of various parts of bamboo since ancient times. In oriental culture, bamboo is also an important metaphor. It is a special spiritual symbol in the cultural traditions of East Asian countries. It has similar connotations but each has its own characteristics. Influenced by Confucian culture, bamboo is often regarded as a symbol of the virtue of a gentleman because of its growing posture. There are many bamboos in southern Sichuan. During the hiking process, GU Dian discovered the characteristics of bamboo roots. The roots of bamboo grow rapidly and spread around, and several bamboos of different heights are actually connected in the same root system. Although they are uneven, they have similar start. GU Dian transformed this form into the relationship between cultural identity and spiritual connotation in East Asian countries. In the works, the artist retains the processed and perfect connection of bamboo roots, showing more than three dozens bamboos of different thicknesses and heights growing from the same bamboo root, and the metal mirror surface of the bamboo section will reflect the gaze of every viewer. Faced with the connection of bamboo roots and the cultural connotation of bamboo, bamboo is not only one of the mirrors for people to observe themselves, but also a lens of oriental culture.
아티스트
정보
확인하기